Digiõppe metoodika

Digiõpe – digivahendite abil tõhustatud õppimise viis mistahes õppevormis (nt kaugõppes, lähiõppes, põimõppes).

 

Kuidas luua kvaliteetset õppematerjali ehk õpiobjekti?

Kvaliteetne digitaalne õppematerjal on õppimisele suunatud sisu, mis on loodud ja kujundatud digitaalses vormingus, et toetada ja täiustada õppijate teadmisi ja oskusi. Sellise õppematerjali kvaliteedi määravad mitmed tegurid, sealhulgas sisu täpsus, kaasahaaravus, juurdepääsetavus ja tehniline teostus.

Õpiobjekt on interaktiivne terviklik õppematerjal, mis sisaldab lisaks õppematerjalile ka õpijuhiseid ja kordamisküsimusi, teste, kasutatava kirjanduse loetelu jms. 

Tervikliku õppematerjali loomise alused

Õpiobjekt on interaktiivne terviklik õppematerjal, mis sisaldab lisaks õppesisule ka õpijuhiseid ja kordamisküsimusi, teste, kasutatava kirjanduse loetelu jms. 

Kvaliteetse õpiobjekti hindamiskriteeriumid

Kui oled õppematerjali valmis teinud, ava hindamismudel ja hinda, kui kvaliteetne on Sinu uus õppematerjal.

Õppematerjalide disainiaabits

Sisu on oluline, aga mitte vähem tähtis ei ole vorm – kuidas õppematerjalid on kujundatud, kas nad on hästi loetavad, kas illustratsioonid toetavad õpitut jne. Siin on Sulle abimees.

Kuidas luua e-õppe ülesannet?

E-õppe ülesanne ei ole sageli õpiobjekt, st terviklik õppematerjal, vaid sisaldab endas ühe õppetunni jagu materjali, mis on viidud e-õppe vormi. Kuid ka e-õppe ülesanne ei saa olla lihtsalt “vaata videot”, vaid seal on hoopis rohkem komponente, mis teevad lihtsalt e-õppest kvaliteetse e-õppe.

Juhendi kirjutamise alus

 Miks panna kirja juhendeid õpilasele?

Tihti saame alles kirjutades aru, mida me tegelikult teha tahame. Seega – pane kirja, loe läbi ja vaata, kas Sa ise saad aru, mida tegema peab.
Kõige lihtsam endale esitada kolm küsimust:
1. Kuhu õpilased peavad jõudma?
2. Kuidas nad sinna saavad?
3. Kuidas saab otsustada, kas nad jõudsid pärale?

Koostöö kolleegidega

Win-win olukord e-õppes on see, kui suudad õppeülesande teha koostöös kolleegidega. Sellest võidavad nii õpetajad kui õpilased.

Õpetaja võit: vähem planeerimist, vähem hindamist, jagatud vastutus.

Õpilase võit: üks ülesanne – saab hoida kokku aega, õppides mitut õppeainet korraga.

Kontroll-nimekiri

Enne, kui õppematerjali õpilastele saadad, veendu, et nad saavad aru, mida Sa selle õppematerjaliga taotled. 

Siin on Sulle lühike ja kiire kontroll-nimekiri.

Kuidas luua korrektset Tahvli kirjet?

kus hoida õppematerjale? autorilt Airi Aavik

Teoorianurk. Digiõppe mõistete selgitused.

digiõppe terminid autorilt Airi Aavik

Haridustehnoloogi veebikontor

© 2024 Airi Aavik